Que en penso

Estudiant de Ciències Polítiques que vol explorar noves formes i publicar tot allò que li vingui al cap, ja sigui, política, un diari o simples historietes.

dimecres, 27 de maig del 2009

Barcelona, ciutat emblema II


Avui vull parlar de la transformació i el pla urbanístic que l’únic que afavoreix és el transport i la visió turística de la ciutat per part d’estrangers que venen bàsicament d’altres part d’Europa occ., EUA i Japó.

Barcelona va començar la seva transformació turística als anys noranta amb l’ampliació i la creació de les rondes i les transformacions que ja hem explicat en altres actualitzacions.

La ciutat es va convertir en un bon lloc per viure on les comunicacions eren bones, pel ritme de creixement de la ciutat, i les infrastructures eren viables.

Això va començar a canviar amb l’expansió de la nostra ciutat pel món, i sobretot amb l’arribada del fòrum de les incultures. Van començar a arribar els “guiris” i amb ells els problemes d’urbanitat.

El centre de la ciutat comtal és inviable totalment, amb acumulacions espectaculars de turistes en busca d’ombra i font. Però en canvi, no és bon lloc per la celebració de la festa major de la ciutat, ni per la festivitat dels títols del Barça. Molt millor que apartem tots aquests “indeseables”, com diria un antic president dels culés, i els enviem als terrenys del Fòrum, que no sabem que fer-ne’n.

Una altra cosa que m’indigna és veure passar busos turístics. És espectacular estar esperant un autobús normal durant més de 20 minuts, i amb això l’acumulació de gent que es fa a la parada, i veure passar tres busos turístics, el primer dels quals ple, i el segon i el tercer buits. Algú els hauria de dir qui necessita més mobilitat a Barcelona?. Seguint amb aquest tema dels autobusos ,dir que el que han fet amb el 24 és terrorisme d’ajuntament. Aquest autobús, a part de turistes, pujava a joves i grans, sobretot iaietes que van a comprar, a dalt muntanya del Carmel, on molts cops a més de carrer hi ha escales. Dons bé, a partir del mes que ve, l’autobús en comptes de pujar fins a dalt de tot del Carmel, només ho farà fins a la meitat, casualment on es troba la porta del Parc Güei. La veritat si no us sentiu avergonyits després d’haver sentit això, feu-vos-ho mirar.

La planificació totalment follida que volen fer de la Diagonal, també em sona a aquests temes. Un passatge pels ciutadans diu l’alcalde, mentre ell va amb el seu cotxe oficial. Ens trauran l’artèria principal del centre de la ciutat, per fer un carrer “mono” amb el seu tramvia!. Això combustionarà tots els carrers perpendiculars a aquest i farà que la circulació sigui de bojos, ja que no crec, que es dediqui diners a un transport públic adequat per a les circumstàncies.

Per acabar vull recordar les imatges de seguidors de futbol estrangers borratxos perduts a les 3 de la tarda, pixant-se al mig del carrer i fent semi-botellons i la policia que només mirava i recomanava... Això va ser un clar exemple del que és avui la nostra ciutat. Estrangula als residents per ensenyar a les postals. Intolerable!

3 comentaris:

quiquepim ha dit...

sabes q pasa David? una vueltita en cualquiera de esos autobuses sale no menos de 20 euros...
y nosotros, que usamos el transporte público cada día, pues... PAGAMOS MENOS!!!
yo pienso que es aberrante las boludeces que hacemos para los turistas y en pos de una ciudad bonita y no funcional... pero ahora, entiendo que HAY QUE MIMAR A LOS TURISTAS pq es que dejan una pasta que sino, no la sacaríamos de ningún lado!
y la relación se ve muy clara: yo, si en casa tengo la nevera llena, si voy a la uni caminando y todo, vivir por día me cuesta algo muy cercano a 0. Un turista, se deja por día, como mínimo unos 150 euros (incluyendo el hospedaje) o incluso más!

ojo, y te repito, no justifico para nada las disfuncionalidades que tenemos, odio que cambien las calles y las hagan más pequeñas (para que no puedan caber coches aparcados en las calles) y sea más incómodo usar el coche (para "mantener el buen ambiente") cuando la solución sería dejar las calles como están y hacer un TRANSPORTE PÚBLICO PUNTUAL y de calidad... (y con eso, muchas otras cosas jajaja)

te dejo un abrazo, muy interesante... y gracias por avisar de las notas de RRII ;)

quiquepim ha dit...

pd: cuando dije "buen ambiente" quería decir "medio ambiente" jajajaja

Blog Riffenyo-cargolí ha dit...

David, totalment d'acord amb la teva posició. És indignant que facin carrers amb carrils petits (per propiciar xocs) i treguin aparcaments sense posar més transport públic. Es TIPICAL socialista, fer-ho tot molt maco a simple vista, però et poses mirar més endins i ho veus tot negre i corrumput (tot és façana).
Salut i molt bon article !